Bevis som staplas upp på rad

Vaknade vid halv 7, skithungrig. Istället för att ligga kvar så länge som möjligt (för att äta frukost så sent som möjligt för att slippa äta så många gånger under dagen) går jag upp och äter frukost för att sedan gå och lägga mig igen. Helt annat var det för ett år sen. Bra Frida!

Vid 10 ringde jag till jobbet och sjukanmälde mig idag med. Kändes skönt, men som att jag var för mesig och tänkte "nog hade jag kunnat jobba ikväll". Och visst hade jag kunnat göra det, men hur hade jag då mått efteråt? Aja var iaf lite tveksam över om jag tagit rätt beslut. Men så gick jag ner i förrådet (en trappa ner och ca 20 meters gångväg) för att hämta upp en väska. Bevis nr 1 på att jag gjort rätt. Jag var nämligen helt slut när jag kom upp igen. Sen så kammade jag mitt hår. Bevis nr 2 kom då. Att kamma mitt hår tog knäcken ur mig. = rätt beslut att stanna hemma, jeppjepp!

Nu ska jag äta lunch och spara alla mina krafter till senare. Imorrn ska jag vara frisk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0