Feberyra

Jag klev upp, utan att vakna av väckaren. Jag hatar alarm som ringer när man inte vill att dom ska ringa. Jag låg och drog mig i sängen, sånt är lyx, att ha tid att göra sånt. Frukost och plugg, prat med älsk-A men så tog feberkänslorna över (jepp febern har besökt min kropp) och jag gick och la mig igen. Så ringde Josse och vi pratade medan jag halvsov. Jag trodde hela tiden att jag svarade på hennes frågor, men tydligen var det bara i min skalle. Som vanligt då.

Lunch, bakade mini-kaka i mikron, plugg och tv. Såg Oprah (skratta inte). Det var väldigt intressant idag, intressant och skrämmande. Dom gjorde olika expriment på folk för att se om man reagerar om man går förbi ett par som t.ex. bråkar, varav mannen slår kvinnan. Inte alls många som stannade. Men det sjukaste var när någon förbipasserande sa "det här varken rätt tid eller plats för det här" =gå hem och slå din fru där istället. Nej just ja, det var inte det sjukaste! Det sjukaste var att förbipasserande endast sa så när det var ett svart par som bråkade, inte en vit man som slog sin kvinna. Gah.

Nemo har lekt klätterapa och klättrade upp i min jacka som hänger ute i hallen, därefter hängde hon i en galge och gjorde andra akrobat-trick. Gullunge.

Nu ska jag återigen försöka ta itu med pluggandet, yeah yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0