Julstämning på g...

Sitter i min lägenhet som luktar stearinljus och glögg (08an har invigds idag, första advent till ära), golvet är täckt av julgranskulor, glitter och andra juliga saker som ska hängas upp nånstans och ge mig mera myskänsla. Första ljuset i adventsljusstaken är kortare än de andra tre. Nemo ligger och sussar så sött på hennes favoritfilt. Jag känner lugnet i min kropp (även fast jag sov SKIT och då menar jag verkligen skit inatt, och även fast jag har tusen miljarders saker jag borde göra, förutom att julpynta), julmusik hörs från mina högtalare och jag vill bara mysa ihop mig med en kopp glögg i soffan när lägenheten är julfin och redo för december.

Instick: Vi var skitduktiga och snabba inatt på jobbet, fick till och med sms av chefen idag som skrev "Bra jobbat alla :) 11514 är högsta timmen sedan 2006! Strålande!". Sånt är roligt. Men vi var ju topnotch gäng i natt iofs, 4 gamm-rävar (det händer verkligen inte ofta, så roligt!) och några till ilande illar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0