Inte min dag idag

Kunde inte sova inatt. Perfekt att börja 8 då. Jag somnar på föreläsningen, några gånger... Vid 11 så ger jag upp. Så himla trött att jag blivit sjukligt illamående. Då fick det vara nog, hem och sova och kurera mig. Trodde det skulle göra saken bättre, men så blir det inte. Tröttheten och illamåendet ersätts med en sjunkande känsla, en spiral som går nedåt. Jag slogs av en tanke som fick mig att sjunka, men tanken försvann lika fort som den kom, dock är känslan kvar. Tanken bortblåst och tomheten efter den ekar och jag finner inget svar. Jag blir nedstämd och spiralen fortsätter åt fel håll. Jag förstår inte och det slutade inte där. Kommer alltid mera när det väl börjat.

Nemo har kraschsomnat längst upp på sin klätterklössak, jag är avundsjuk på henne. Hon förmedlar det jag vill.
Tårarna kommer och det är mycket som gör ont, för många olika saker. Jag vill inte vara nere. Det är uppe på molnen jag vill sväva och hoppa omkring med luftiga, lätta steg. Det är så många saker jag inte förstår mig på, ord och meningar som faller helt fel, tårar som trillar snett, drömmarna som vrider runt på mina tankar, hur det kom att bli så här.

Jag har ingen kraft, ingen ork, ingen vilja att göra någonting, den försvann, sakta men säkert. Ord. Jag förstår inte varför.

Kommentarer
Postat av: Tuss

Här kommer en massa kärlek till min tjej, en kram i mökret så att du orkar tända ett litet ljus.

2009-01-26 @ 16:50:35
Postat av: Mae

Hjärtat. Håller tummarna för att det blir en bättre dag imorgon. Puss!

2009-01-26 @ 19:13:40
URL: http://mae.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0