Okokt ris är jobbigt att tugga

Jag tuggar frenetiskt halvkokt ris, för att cidern ska ha något att beblanda sig med i magen.

"Jag är inte alls pepp på yran i år, inte alls. Inte ens sugen på att festa" sa jag igår eftermiddag.

Här sitter jag nu, andra kvällen i rad med en drink vid min sida. Riset är hårt och jobbigt, men såsen god och underbar. Ska snart byta hus här på lilljansberget. Jag är sjukt trött men vill verkligen inte vara hemma, hemma är en fetjävlablemma (alltså depp) ikväll. Mitt hår är risigt. Jag kommer att säga att det är meningen att det ska se rufsigt ut, om någon frågar. Jag tänker inte föra ämnet på tal själv.

Igår drack jag glögg och fick en god nyhet. Ikväll ska jag dricka cider och få en till god nyhet?

Snart har jag tuggat mig igenom en dryga portion med alldeles för okokt ris och ska försöka bli fräsh(are, mina förhoppningar är inte höga).

Ps. Gå inte runt i läggan medan du äter ris, det KOMMER att hamna på golvet.

Kommentarer
Postat av: frida

gud va cool bakgrund du har! :)

2009-05-31 @ 00:00:56
URL: http://freyasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0