Funderingar...

Vad händer om man tappar ner papper i olja som är 180 grader varmt? Jag ville undersöka saken igår på jobbet, men Erika tyckte inte att det var en så bra idé. Hon hade nog rätt.

Hade tid för många tankar igår på jobbet, var nog i min egen lilla värld, på gott och ont. Hade ångest ena stunden, medan jag dog av skratt den andra (när Erika härmade blåsta fulla tjejer som tycker det är konstigt att plåten ovanför grillen är varm).

En annan sak jag tänkte på var att jag tycker om lukten i världens äckligaste hiss. Det beror inte på att jag är äcklig, utan på att den lukten är minnen, röklukt blandat med sopsäcksläckage i en härlig mix får mig att tänka tillbaka på tiden då jag rökte på jobbet, då dom där fem minuterna på övervåningen var allt. Avslappning, njutning och en chans att sitta och andas. Ett tag var det de enda som var bra med att jobba. Den där ciggen, då allt annat var skit.

Nu har jag kommit en längre bit på vägen, jag röker inte på jobbet och jag går inte runt med gråten i halsen, hela tiden iaf.

Idag är jag helt knäckt, och behöver ta igen mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0