Ny dag, nya (kraft)tag

Vaknar upp vid 9, helt slut. Kravlar mig upp ur sängen och ställer mig i duschen, men efter bara en liten stund kommer yrseln och illamående, skyndar mig klar och sjunker sedan ner på golvet. Fastnar där ett tag, innan jag lyckas ta mig till sängen, somnar på direkten. Vaknar upp återigen, illamåendet kvar, förstår inte varför! Sitter det kvar från igår, då jag grät så mycket att jag lätt skulle kunna spy (om jag nu hade den förmågan)? Jag vet inte, vet bara att jag är less på att må skit och att jag har ont i ryggen.

Men det här ska inte få förstöra min dag, har bestämt mig för att jag kommer att känna mig som en ny människa efter frukosten, vare sig kroppen vill eller inte. Efter regn kommer solsken, så även i mitt liv har jag tänkt. Jag måste lära mig hur den riktigt världen funkar, för min stämmer inte. Bara att bita ihop ett tag och ha tålamod, så kommer solen skina någon gång i framtiden. Jag vet att jag måste, för att fly funkar inte längre. Bättre att fäkta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0