Vad gör man när man är sjuk?

Sjuk som jag är har jag gett mig själv utegångsförbud, (tur att pappa kom förbi med lite mat) och man blir lätt uttråkad när man är instängd på 29 kvm. Nemo är mycket bättre på att underhålla sig själv än vad jag är, eller kanske inte förresten. Jag är ganska uppfinningsrik. Har lekt apport med henne, hon kom faktiskt tillbaka med råttan som jag kastade! Helt salig blev jag, en stolt mamma. Hehe.

Jag har tvättat, satt i papper i pärmar, sovit, blivit väckt av telefonen, gosat med Nemo, lagat mat, ätit mat, diskat bort efter jag lagat mat, sett tv och så blivit galen. Då kom jag på att jag kan skruva ihop tv-bänken som jag köpte för sisådär en månad sen, som jag sen ångrade för den är för stor. Men nu har jag skruvat ihop den och använder den som skohylla, skitbra idé! Rånöjd med mig själv. Hehe. Mkt mer organiserat, och nu har jag nånstans att slänga väskan på när jag kommer innanför dörren (som inte är golvet dvs.)

Nu måste jag hitta på nåt nytt att pilla med. Har inga fler saker att skruva ihop. Det enda jag kan komma på är att dammsuga och torka golvet. Men det är lite för duktigt, och tråkigt. Får se vad jag hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0