Morgonsim

Jag vaknar och kollar på mobilen för att se vad klockan är, 08:12 och jag hade fått ett sms av Josse. "Jag far å simma nu". Åhå vad tur tänkte jag, att jag är vaken. Såg sen vilken tid jag fick sms:et och insåg att jag nog inte hade varit vaken, utan vaknat av det. Men jag flyger upp ur sängen, springer runt och letar för många gånger på alla ställen så att jag inte hittar någonting alls. På med linserna och ner med badkläderna i väskan, sen bara att hoppa upp på cykeln. Inser när vi byter om att jag inte har vaknat än, men det gör jag i det kalla vattnet. Vi simmar 24 längder, bättre än förra gången. Det är bra. Sen bubbelpoolar vi, såklart. Det är lyx, vardags-morgon-lyx. Sånt tycker vi om. Rullar sedan hem och äter äggmacka till min yoghurttallrik. Det är också bra.

Solen skiner ute, men jag väntar på regn.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Åhå! Shit va hurtigt! Själv har jag jobbat å ätit godis. Så jag fick inte ut nåt av själva jobbandet haha.. Om en månad e jag i Ume!! Puss

2008-07-31 @ 14:02:27
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0