Umeå igen

Sitter på golvet och skriver på min laptop, inklämd mellan fåtöljen och soffan. Trådlöst bredband, men jag har nog inte fattat det praktiska med det eftersom jag sitter på golvet. Det är inte skönt eller bekvämt och när jag hostar skumpar ändan hårt mot trägolvet. Min mage låter som en betongblandare, förstår inte varför.

Tillbaka i umeå är jag, vill inte. Här har jag äcklig hy i ansiktet, aldrig varit så ofräsch även fast jag tvättar mig hela tiden, dumma onyttigheter, dumma alkohol och cigg. Och här regnar det, livet är tråkigt och ångesten förföljer mig vart jag än går. Kommer inte undan den i sömnen längre, inte ens i sömnen får jag hoppa på rosa moln. Hemska drömmar som inte verkar ge upp, vad vill ni mig? Jag vet, fast jag vet inte vad som hänt längre, kan inte skilja på verklighet och (mar)dröm. Förvirrad och förtvivlad, förstörd och sönderrörd. Låt mig vara.

Ikea då, det var nice. men jag var så fuckingjävlabakistrött att jag däckade så fort jag satt mig ner. Men jag shoppade tills jag stöp i den avgasluktande bilen. Det var en lång dag.

Halsen min är kaputt, vet inte om jag festat sönder den eller om jag bara ramlat in i för många buskar. Vet inget, bara att jag längtar tills jag flyttar. Det är mitt närliggande mål, min alldeles egna lägenhet.
Nä sluta nu, jag är less på det mesta, på livet, på vädret, på halsen, på håret, på huden, på ångesten, på invecklade saker, på väntan, på längtan.... osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0