Andra bullar

Varför somnar jag alltid när jag ska se morden i midsomer? Irriterande. Jag gillar ju det programmet, trots att endast gamlingar, pappa och Lotta ser det. Jag tycker det är bra ändå. Förstår inte hur jag kunde vara så trött, vaknade ju sent idag och så. Jaja, matkoma kanske?

Fikade jordgubbar med Tuss i parken idag, i solen. Det var trevligt. Och Anna kom och hälsade på oss, för att lämna sin nyckel till mig för jag är hennes blomvakt resten av sommaren. Var roligt att dom träffade varandra, Anna har inte träffat nån Freja-tjej annars, tror jag. Trevligt trevligt. Cyklade hem på eftermiddagen, då ringde Anna när jag kommit halvvägs upp längs Ök, och så fort jag hörde mobilen ringa så började jag undra om jag inte slarvat bort Annas nyckel :S Men nope nope, jag hade bara inte fått den. Koko. Gud vad vi glömmer saker. Jag skyller på förkylning.

Det är konstigt att jag inte har bättre pli på mig själv, jag vill ju ner, men ändå så vräker jag i mig mer. Vill inte vill inte vill inte! Hur ska jag då någonsin komma i några jeans utan att känna mig som en uppstoppad korv i alldeles för litet korvskinn? Skärpning tänker jag, men inte fan skärper jag mig nån gång. Jag skäms. Vart tog den där kontrollen vägen som jag en gång hade? Ny dag imorrn, och då ska det tamefan bli andra bullar (dvs inga bullar alls). Alltid samma visa, jag vill ha en ny melodi. Intalar mig själv att det kommer bli annorlunda när jag fått min egen lya. Men tänk om....? Nä vill inte. Det ska bli bra då, det bara måste.

Nu har jag svamlat på alldeles för länge, och jag borde sova, men fastnar förhudligen vid datorn. Det är okej, för imorrn ska inte solen skina på förmiddagen, då får man sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0