Stugflug

Jaha och så hade man kommit hem från stugan, efter den vanliga kräk-bilfärden (bara lugn, det är inte jag som spyr, utan lill bullen aka Nemo). Det har varit en lantlig vistelse, hör å häpna, ja den var lantlig och vi var ute i skogen. Första dagen var pissig på olika sätt och vis, vädret kasst och ångesten bet sig fast i min osynliga svans. Anna och jag promenerade ut till fritiden och friheten. Det var väl varken eller, eller kanske både och. Var ju på fritiden och vi var ute i det fria (dock inlåst). Var iaf en trevlig promenad, Anna lärde mig allt hon kunde om blommorna längs vägkanten. Det kändes lantligt och mysigt. Jag är från och med nu inte extremt kass på vilda blommor. Tack Anna. Sem spelade vi kubb, vi var nästan lika urusla båda två, herreminje. Jag grät i smyg, dock inte över kubben, så hårt brydde jag mig inte.

Idag så har solen äntligen tittat fram, vi var återigen ute och gick, först sprang vi men jag satte en fluga halsen som aldrig försvann och blev kraxande andfådd, sen slog det tvärnit och jag kände mig kass igen och vägrade ta ett till steg (springsteg). Jag stod och surade ett tag (Frida 7 år) sen gick vi vidare och då blev det lite bättre. Inga fler flugor i mig och solen värmde. Vi tänkte till och med bada, men ångrade oss när vi stoppat ner stortån i havet och den dog direkt. En annan gång kanske. Katterna har iaf haft det trevligt, ute och nosat och strosat på tomten. Lantligt.

Nu är jag tillbaka i Umeå, med en massa saker att göra innan måndag, dumma ams och försäkringskassan. Blä för er. (Ta det inte personligt om ni jobbar där) Måste tvätta, packa, städa, fixa och dona, köpa dittan och dattan och allt möjligt, men det får jag göra imorrn, snart ska jag se reprisen av Morden i Midsommer. Det är värt.

Och tack emmy för att jag fick höra din röst, och skratta tillsammans. Det värmde och hjälpte.

Blommor jag lärt mig (skratta inte om ni redan kan dom)
Skvattram, Getram, Tuvull, Rödblära, Ängskovall, Roslinga, Hönsbär, Ekorrbär, Ögonpyrola, Strandglim.
Jaja ursäkta alla stora bokstäver, kunde inte sluta när jag väl börjat.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0