Regndag idag



Det är visst måndag idag, det visste jag inte riktigt om, inte ens om jag tänkte efter. Jag hade nog chansat på torsdag, fredag eller lördag. Inte ens lite nära, men men, man kan inte vara bra på allt här i livet. (Nu när man tagit det stora klivet. HAHA. Internskämt, de bästa).

Aja, nog med babbel. Vaknade upp, ja vad var klockan? Var iaf morgon och det regnade ute, eller? Okej, jag vaknade upp imorse, det kanske regnade eller så gjorde det inte det, men det  har då regnat i princip hela dagen. Pissigt jävla väder, men jag trotsade det och for ner på stan och träffade Ubbe (för er som inte vet så är det Emmy). Hon bjöd mig på lunch (hon har nu en innestånde hos mig, lunch alltså), sen sprang vi mellan galleriorna och svor över vädret. Men nånstans däremellan så provade vi tälttunikor och köpte sängkläder och gardiner, till min kommande lägenhet. Nu är det fan inte länge! Uschaligen vad jag längtar. Och bara 2 veckor till IKEA med mamsen och systeryster, måste skriva inköpslista. Ojoj vad jag kommer att bli fattig. Men fatta vad roligt att få inreda sin alldeles egna lägenhet! Och slippa vara hemlös, det är ju ganska nice det med.

Nu tappade jag måndags-tråden igen. När vi lessnat på stan, den lilla, blöta hålan, så sprack det upp och vi tänkte "woohoo nu kan vi gå hem". Tji fick vi. Jag tror att väderguden bara ville retas lite. Vi tog iaf bussen hem till Ubbe, och där fastnade vi vid datorn med varsin nyponsoppa-kopp. Vilken perfekt dag för nyponsoppa. Haha.

Nu har jag suttit och försökt ändra utseendet på bloggen, Ubbe och Hubbe kom på hur man gör hemma hos Emmy, så det har jag sysselsatt mig med i alldeles för lång tid. Såklart fick datorn krupp och stängde ner internet så det var bara att börja om. Men nu är jag iaf hyfsat nöjd. Helt nöjd blir jag aldrig.

Jag har förresten levt 7936 dagar idag. Min första reaktion var: Va fan? Har jag inte levt fler än så?
Och det är 100 dagar tills jag fyller år, kom ihåg det.


Måste ju lägga upp en bild på mina medsystrar, dom underbara. Saknar er!

Kommentarer
Postat av: Ubbe

Jag tycker internskämt är helt ok.. så länge jag förstår dem! ;P Ses i morn! Puss!

2008-06-23 @ 22:25:32
Postat av: Ubbe

Glömde ju skriva att du gjort ett bra jobb med din blogg! Jag har 155 sidvisningar idag! Det är inte så illa! Puss igen!

2008-06-23 @ 22:29:46
Postat av: malin

De fattas helt klart en Malin på denna bild!!! =)

Saknar dig hjärtat!! Puss

2008-06-28 @ 10:32:47
URL: http://rylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0