Utdrag från min vardag

Stressar genom sjukhusets korridorer till för att anmäla mig i receptionen innan Freja...
-Hej jag ska träffa Inger Sand....nånting, mumlar jag fram
- Ah Ingrid som jobbar på Freja är sjuk! säger mannen bakom glaset.
-Men jag ska inte träffa Ingrid, utan INGER, säger jag stressat.
- Akej, vilken tid? frågar mannen.
-Kl 13.
-Då blir det 100 kr.
(mitt frikort har gått ut)

Jag betalar 100 kr och går snabbt ner i källaren på sjukhuset, där jag virrade bort mig ganska snabbt. Tänkte helt fel, trodde att jag var på väg mot terapibadet, men det var jag inte alls. Så jag tog "genvägen" vid centralhallen för att hitta rätt väg till terapibadet (oj va klor-lukten bringade fram minnen!). Medan jag halvspringer fram och svettas som en gris väver jag ihop en historia i min skalle (en sann sådan) om hur jag ska förklara för Inger att jag är sen. Alltid när jag är sen (eller alltid när jag tror jag är sen gör jag så, men så visar det säg att jag typ aldrig är det, aja.) Kommer till Freja typ fem över ett och då kommer Mr. B fram till mig....
-Kom med mig så kan vi prata lite.
-Öh aaakej.... säger jag lite avvaktande.
-Ja det är inte farligt.
(jahaja vilken tur) Vi sätter oss i det första rummet...
-Inger är sjuk.
-Jasså det säger du.
-Ja hon har försökt få tag i dig men inte lyckats.
-Nej det har hon inte alls gjort.
-Hon kanske har fel nummer.... försöker Mr B med.
-Hon har då alltid ringt rätt nummer förut, halvmorrade jag tillbaka.

Så det var bara att vända och traska hem 100 kronor fattigare och kall och irriterad. Spanks.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Men va fan håller hon på med!! Så himla fel! Hoppas du får tag i henne å kan skälla på henne! Puss

2008-11-28 @ 14:48:39
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: martina

Men gud vad störigt. Usch vad sur jag blir!

2008-11-28 @ 17:13:55
URL: http://mae.webblogg.se/
Postat av: Tuss

Så himla arg jag skulle bli... skäll på henne... å Mr B????

2008-11-28 @ 23:10:09
URL: http://tingelingtuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0