Det finns hopp...

Åkte buss hem från stan, blåste så jävulst och jag var redan frusen... 1an upp till klintvägen för att sedan gå till Freja. Först så körde den 8ans väg, vände vid Åhems centrum och så när den kom ner mot rondellen ovanför sjukhuset igen så började 2 killar springa efter bussen. Snäll som busschaffisen var så stannade hon, fast ingen hållplats var i närheten på något sätt alls. Sånt tycker jag om. Just ja, killarna tackade henne också. Det finns hopp för den här världen.

Nu sitter jag i min soffa, under två filtar, med en riskudde och tjocksockar, dricker te och fryser som en gris ute i rymden. (Jag har hört att det är kallt där uteuppe) Samtalet idag var bra, så bra att det var värt isigheten som förmodligen kommer sitta kvar i min kropp tills jag går isäng. Nya teorier, andra tankebanor som fått mig att se saker på ett annat sätt, till en början. Det är bra. Jag tycker om givande omvägar i tänkandet.

Ska skriva lite på hemtentan nu, innan pappa kommer och hämtar mig för att köra mig och mamsen och han själv till OBS (dvs coop för er som är ny i stan). Jag ska gå på det nya systembolaget och köpa glögg. Jepp nu är det tamejfan dags för glögg, i snöyran och allt! Oooh va gott med lite varm glögg ikväll medan jag syr min dräkt till imorrn (vars idé jag är så fuckingjävlanöjd över, jag är så bra! fast en riktigt tidsoptimist är jag med). Äntligen glögg! Ska finnas där, fast det inte är november riktigt än, har kollat lagerstatusen på nätet. Haha.

Kommentarer
Postat av: martina

Vad roligt att läsa att samtalet var bra.

Ska du ut imorn gulle? Puss!

2008-10-31 @ 23:33:19
URL: http://mae.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0