What a lovely day

RRRRRRRRRrrrrrrrrRRRRRRRR osv. Nej jag vill inte! Efter mardrömmen var jag inte pepp på skola. Släpar mig till duschen och ställer mig där. Tappar ner duschmunstycket på foten. AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaJ. Nej jag vill inte! Käkar frukost, jag fryser av mitt blöt hår och den kalla yoghurten. NEJ JAG VILL INTE. Hör mobilen plinga till och läser smset. Från Anna: Ingen föreläsning! Neej hon får inte vara hemma och sjuk idag. Nej jag vill inte! Läser nästa sms... Föreläsningen inställd. Gud vilken underbar dag!

Masade mig till akuttandvården på sjukhuset, satt och väntade... Sov och väntade... Magen kurrade och väntade. Efter sisådär 90 minuter fick jag komma in. Jepp det är svullet och rött som fan. Skölja spruta allt grejs och vips så var hon klar. "Det blir så ibland". Och just ja, du får inte äta på nån/några/ett par timmar. SAY WHAT??? Ashungrig som jag var blev jag måttligt irriterad. Jävla skit. Hur fan ska jag orka gå ner på stan, gå på stan och gå hem sen? Här kom smarta-Fridas hjärna igång. Om jag inte får äta när jag är hungrig får jag verkligen inte gå till stan och hem när jag är hungrig. Så det så. Buss here I come! Jag var effektiv och snabb och köpta behövda saker och tyg.

Sen började jag fundera på om tandsköterskan sagt nån timme, några timmar eller ett par timmar, och vad hon isåfall menade med det? Det enda jag kommer ihåg är att jag uppfattade det som flera timmar, dvs sisådär 3-4 timmar, så man kan ju tycka att hon då sa några timmar, eller? Fast för mig är nån timme 1½-3 timmar, några timmar ungefär 2-4 timmar och ett par timmar kan variera från 2-4 eller 5 timmar. Jag har sneställd uppfattningsförmåga när det kommer till tidsuttryck. Vad sa hon???!!!

Nu har jag iaf ätit ändå, några gånger.

Hmm upptäckte just en sak... jag tror ju att allt är 2-4 timmar typ! Skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0