Jag ar glad att jag ar en svensk kvinna

Indien och brollop, det var temat for igar. Ett litet brollop pa 4000 pers typ. Allt ar galet i detta land, ibland galet roligt och ibland bara galet. Jag ar iaf glad att jag ar svensk och slipper ga igenom ett indiskt brollop. Brudparet far namligen inte ata nagot alls under brollopsdagarna, dom har inte pratat med varandra innan brollopet, knappt sett varandra i ogonen heller dessutom kandes det mest som att brollopet var till for slakten och inte de som skulle gifta sig. Brudparet sag nagot uttrakade ut. Var en ruljans pa folket hela tiden, folk kom och gick under ceremonin och det var aldrig tyst. Indien ar verkligen inte ett tyst land.

Nej. Jag sager nej till indiska brollop (for min egen del) och jag sager nej till incest-aktenskap for allas del!

Sol idag och regn. Besokt ett hem for cp-skadade barn idag, valdigt valdigt intressant. Helt sjukt vilken inblick jag fatt till det riktiga Indien, helt fantastiskt att fa chansen till det. Annu mer fantastiskt att jag inte bor har.

M och jag laste indiska serier igar, vi fattade typ halften, aven fast de var utan text och endast gick ut pa att titta pa bilderna. Lyckat.

Forresten, man maste passa sig om man ska kopa hudkram i detta land, for de flesta ar "whitening". Anda roligt hur olika det kan vara. Vi som anvander brun utan sol och dom som vill bli ljusare.

Slut for denna gang.
Ta hand om varandra dar hemma sa ses vi sisadar 3 veckor!

Kommentarer
Postat av: TM

Intressant blogg, kolla in min om du har lust. Ha en fortsatt bra dag.

2009-11-23 @ 11:26:29
URL: http://tropadigsjalv.blogg.se/
Postat av: partyblöjan

åh, trots galna bröllop, blekande krämer (eller kanske på grund av) så är jag så avundsjuk på dig.. saknar Indien så mycket efter att jag var där på en fältresa.. älskar landet och folket och ljuden och lukterna (fast vissa lite mindre) och ja, allting!! :)

2009-11-23 @ 11:28:55
URL: http://partyblojan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0