Besök ett och två

Två besök på sjukhuset idag, ena hos en öronläkare och det andra hos min sjukgymnast (jepp jag har fått en alldeles egen!). På det första besöket fick jag göra hörseltest och tji får ni alla som tror att jag har dålig hörsel! Jag är superwomen-hörsel, däremot inte världens bästa koncentration. Läkaren sa sen att jag har tinnitus, grad 2, dvs KONSTANT tjut, iiiiiiiiiiiiiiiiiiiil, ljud i öronen. "Man brukar vänja sig med åren". Tack tack. Jag blir gaaaaaaaaaaaaalen! Ofta, ibland, inte alls och någon gång till.

Andra besöket innefattade kroppskännedom. Ojoj vilka minnen som föll ner över mig när jag låg där på den röda mattan och "preeeessade ihooooop åååååå släääääääpp, ihoooooop åååå slääääp, ihooop åå släääp, ihop å släpp, ihop släppihopsläppihop åsså slaaaaaaaaaappna av". Ah vissa vet vad jag menar. Försökte även finna min mitten-i-kroppen-linjen, var en boll och satt på den ökända pallen.

Det är konstigt hur psykiskt jobbigt det kan vara att ligga ner på en matta och fokusera på sin egen kropp, min alldeles egna kropp, som ligger där på min alldeles egna plats. Jag får svårt att andas och blir rädd.

Kommentarer
Postat av: Martina

crazy med kroppskännedom. Älskar det inte, men gud vad bra att du fått börja med det.



Middag på måndag skulle passa perfekt! puss

2009-09-16 @ 21:22:02
URL: http://mae.webblogg.se/
Postat av: Emmy

Haha.. va härligt. Ska du släppa ut ett mmmmm mellan slutna läppar oxå? =) Jag vill oxå vara med och äta middag!! Puss

2009-09-16 @ 21:29:08
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0