Phlegm

Magnus mobil ringde tidigt imorse och sen var karusellen i rullning. Nu står fåtöljen, skrivbordet, alla hyllor och tavlar mellan vardagsrummet och köket (det vill säga i båda rummen). Det är alldeles för mycket saker på för liten yta, men jag finner ett lugn i allt det materiella kaoset. Jag blir varm inombords av det bakvända. Imorrn smäller det, min adventsdröm går i uppfyllelse - vi kommer att få omtapetserat innan första advent!

Ligger i soffan med blandade känslor, för mellan lugnet finns panik, paniken över att det här är sista veckan. Paniken över att jag är så sablarnas förkyld att jag inte orkar ta mig utanför lägenheten. Nu är det bara två dagar kvar på programmet och jag vill verkligen inte missa dom dagarna! Jag vill ta vara på det sista, lilla, innan det försvinner. Men om kroppen inte slutar med allt det sjuka kan det bli svårt. Så bort med febern, knäcktheten, hostan och the phlegm (som förresten är engelskans fulaste ord).

Kommentarer
Postat av: tess

krya på dig finaste!

2010-11-22 @ 20:25:48
Postat av: Emmy

Puss hjärtat! Jo, det är nog spökena men de är så jädrans envisa ibland!! Ja, härligt med julstämning. Krya på dej nu genast! Jag förbjuder din kropp att va sjuk! :P

2010-11-22 @ 22:12:53
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0